De mens achter het merk

Geplaatst 4 november 2020

Of het nu personal, employee of corporate branding is. Zodra er een brandbuilding staat is het duidelijk wie jij als merk bent. Het zorgt voor de juiste emotionele connectie met je doelgroep en laat het merkverhaal zien. Het merkverhaal leeft door in de gehele organisatie en zal niet alleen nieuwe klanten aantrekken maar ze juist ook behouden!

De totale beleving van jouw merk laat zich niet alleen zien door het maken van een klantreis (customer experience) maar ook in de tevredenheid van je medewerkers. Als je volledig wilt laten zien wie jij bent en waar jij voor staat, zul je moeten werken met een employer brand strategie. Je kunt niet alleen aandacht besteden aan je doelgroep. Je zult dit ook moeten doorvoeren in je organisatie, naar je medewerkers (candidate experience). Je medewerkers zijn het visitekaartje van de organisatie achter het merk en maken tezamen met customer experience jouw brand story!

Veelal richten organisaties zich op de werving van medewerkers en customer experience. In mijn optiek kun je beter eerst investeren in de candidate experience. Hoe jij met jouw medewerkers omgaat en de visie die je nastreeft bepaalt heel veel (alles) voor wie jij bent en zult zijn tegenover jouw doelgroep. Daarom ben ik benieuwd. Zitten jouw medewerkers wel op de juiste plek? Zodra medewerkers gezien en gehoord worden en op de juiste positie gaan plaatsnemen, zorgt dit voor een mega belangrijk gevoel, namelijk: werkgeluk. Employer branding gaat om de mens achter het merk. Heb je gelukkige mensen op de juiste plek zitten en staan zij achter jouw visie? Dan gaan ze dit laten zien. Een logisch vervolg is het investeren in personal branding. In een volgend artikel vertel ik je daar meer over.

Klik hier oM MEER BLOGS TE LEZEN